måndag 16 april 2012

Brudgumenstal




Jag har alltid vetat att när min flickvän och jag bestämde oss att gifta oss skulle jag behöva skriva ett brudgumstal, men jag visste aldrig hur pass viktigt det talet skulle vara! 
Sanningen är att jag lät det gå dagar och veckor innan jag ens insåg att jag skulle behöva komma igång och faktiskt skriva något.


Mitt råd om det? 
Gör inte samma misstag. 
Planera i förväg om du kan!



Hur som helst 


Allt eftersom att datumet kom närmare och närmare försökte jag komma på ett inspirerande men också charmigt och roligt bröllopstal. 

Tro mig när jag säger att det finns mer effektiva sätt att planera ett brudgumstal än att vänta in i det sista. Men det var ett bra sätt för att göra avstamp för mina idéer och komma igång alla fall.


Till en början var det svårt men jag började använda mig av nätet och väl där upptäckte jag, 
för det första att det finns väldig lite skrivet om just detta. 
Om man inte är villig att köpa sig ett tal?


Men det var inget som jag var intresserad av, betala för ett tal jag inte läst? 
Som dessutom skrivits helt av någon annan? Nej tack!.

Så jag letade bara inspiration på nätet och i detta skede tror jag att det är bäst att inte oroa sig för ordning eller innehåll i det du skriver (eller känna sig tvingad att hitta på bra skämt med mera) 

Det största hindret att få det perfekta talet var att aldrig börjar skriva den! 
Så genom att anteckna mina tankar var jag redan över det första stora hindret för mitt brudgumstal och så var jag på gång.

När du sedan börjar tänka på talet kan det verka som en riktigt utmanande uppgift.


Så började jag skriva ner allt jag tänkte på.  



Vart vi träffades, hur länge vi har varit tillsammans, några av våra mest minnesvärda ögonblick, jobbiga saker vi tillsammans tagit oss igenom med mera.
Det hjälpte mig verkligen att sätta ord på historien om vårt förhållande och vad vi har gått igenom för att komma dit vi är nu.

Denna blogg har jag helt enkelt startat för att hjälpa dig som sitter och brottas med detta just nu och jag kommer löpande att lägga ut mallar, hela tal, hur upplägget av talet kan se ut med mera. 
(Gratis dessutom :)

Hoppas det kommer hjälpa någon*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar