torsdag 19 april 2012

Bröllopstal inspiration


Exempel på hur bröllopstalet kan se ut, som hjälper dig på traven


Just denna sida är något som jag själv tyvärr inte kunde utnyttja när jag var ute i sista minuten med mitt tal. Men även om du är i samma situation som jag var skulle jag rekommendera att du läser så många exempel på nätet som du kan. 
Det är mycket lätt att få ” writer's block” och sitta i timmar utan att komma någonstans. Det gäller för övrigt alla typer av tal.

Att använda sig av exempel och fortfarande få det att låta unikt tror jag är vägen att gå, alla fall för oss som inte har skrivandet naturligt i blodet.

Exempel på hur man kan tänka när man designar sitt tal.

• Människor ska du tacka, i vilken ordning, 

• Historier du kan berätta, vilken typ, hur långa, om vem/vilka

• Dina känslor på och inför din stora dag, 

• Vilken typ av skämt är ok, finns det någon/några som kan ta illa upp

• Din bruds personlighet och andra positiva egenskaper,

• Olika sätt att få publiken inblandade för att de inte ska bli uttråkade


Dessa är bara några av de olika delar som ett bröllopstal skulle kunna innehålla. 
Med en ordnad layout gör det lättare för dig att lyckas med ditt tal.
En annan viktig del av ett tal av denna kaliber är att hålla sig till saken och inte driva iväg i andra tankar och funderingar. Utsvävningar gör varje punkt i ditt tal längre och risken är stor att de som lyssnar blir uttråkade samt att tidsschemat på hela dagen kan rubbas. 

Att brudgummens tal är en viktig del av dagen tycker jag är självklart. Vilket också betyder att denna inte bör hållas för kort samtidigt som du inte vill mangla på om samma ämne för länge. 


//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar