fredag 27 april 2012

Exempel på brudgumstal




 För det första vill jag tacka (brudens far) för hans vänliga ord om mig 
samt att han gett mig hans dotters hand i äktenskap.


Det är härligt att se så många personer ur våra familjer och vänner samlade här i dag för att hjälpa oss fira den lyckligaste dagen i våra liv. Jag vet att några av er har rest en lång väg för att vara här och det betyder mycket för oss. 
Det hade verkligen inte varit detsamma utan er alla här.


Tyvärr är det inte möjligt att få alla vi älskar här med oss idag. 
Men, vi vet att de är här med sin ande och de är inte bara i våra tankar idag men ännu viktigare att de är med oss i våra hjärtan
Så med dem i åtanke skulle ni alla kunna ställa er upp höja era glas och skåla för frånvarande familj och vänner som gärna hade varit här med oss idag.


 Jag skulle vilja säga ett stort tack till våra föräldrar på båda sidor för allt de har gjort för att göra denna dag möjlig. Alla har varit mycket generösa och jag är inte säker på vad vi skulle ha gjort utan dem.


Jag skulle personligen vilja tacka (brudens mor och far) för att ha uppfostrat en sådan härlig dotter och jag vill tacka er båda för att ni gjort att jag känner mig så välkommen i er familj.


Och min mamma och pappa som bör utan tvekan få en medalj för uthållighet för hur vild jag 
har varit genom åren.
Som ett tecken på vår uppskattning, vänligen acceptera dessa blommor.


Bortsett från min fru, det finns också 7 andra vackra damer här i dag och de är våra brudtärnor.
Vi vill tacka dem alla så mycket för att vara så underbara och hjälpt oss idag.
Och inte att förglömma vår vackra lilla (ringbärare) som också gjorde ett utmärkt jobb med att bära min ring nerför gången.


Så om alla skulle vilja vara snälla och ytterligare en gång ställa sig upp och denna gång skåla för brudtärnorna och ringbäraren.

(Till tärnorna och ringbäraren)
Vänligen acceptera dessa blommor och gåvor ger som ett tecken på vår uppskattning.


Nu finns det en oskriven regel på bröllops etikett som säger att ingen ska vara stiligare än brudgummen och jag vill tacka alla våra (vänner och marskalk) för att hålla sig till denna regel till punkt och prickar.

Jag skulle också vilja tacka dem båda för att organisera min svensexa.
 Vilket jag tror att min pappa njöt mer av än någon annan!

 Och en massiv tack till (kompis) för att du pressenterade mig och Donna från första början. Om det inte vore för (kompis) skulle ingen av oss vara här i dag och vår underbara lilla dotter skulle inte vara med oss heller, så jag är skyldig dig mycket kompis.

 Vänligen acceptera dessa (gåvor) som ett tecken på våran uppskattning.

Slutligen vill jag tacka min fru för att gå med på att gifta sig med mig och för att göra mig till den lyckligaste mannen i världen. 
Jag tror att ni håller med om att hon ser helt underbar ut idag och när hon gick uppför gången 
tog hon min anda.

Om jag var tvungen att välja ut en sak om varför jag älskar min fru så mycket, skulle det vara det faktum att hon får mig att känna mig lyckligare än jag någonsin kunnat drömma om. 
Och jag tänker tillbringa resten av mitt liv att se till att det omvända också.

Efter att ha levt med (frun)i ett par år nu har jag lärt mig en värdefull läxa - när jag har fel erkänn det direkt. När jag har rätt, håll tyst!

Nu bor vi även med min vackra (styvdotter) som jag har lärt mig en massa nyttiga saker av, som att en hel falska spay-tan på mattan tar lite rengöringsmedel bort och att inuti din laptopskärm är den säkraste platsen för att lagra dina falska ögonfransar för att dessa inte ska följa med i dammsugaren. 

På en mer allvarlig nivå vill jag tacka (styvdotter) för att du låtit mig komma in i ditt liv, jag älskar dig och (dotter) av hela mitt hjärta och jag ska göra mitt allra bästa för er båda i framtiden.

Jag vet att Donna har lagt en stor mängd arbete på att göra idag perfekt och jag tycker att hon har gjort ett fantastiskt jobb, som alltid.

Nu vill jag att ni ställer er up en sista gång och höjer era glas för min vackra fru. Skål!


13 kommentarer:

  1. DU BEHÖVER LÅN
    Jag fick precis mitt lån på 200 000,00 kr från REMY.CREDIT Skicka e -post till dem nu för ditt lån (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de är de bästa, ge dem ett försök och vittna om att låneförbudet är mycket snabbt och säkert med interstat på 2%
    EMIAL: (remy.credit111@gmail.com)
    Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar? de har snabbt och enkelt lån till dig Jag heter karlsson från Stockholm Sverige är en ensamstående mamma är mycket nöjd nu med mina 2 barn REMY COMPAY är det bästa få ditt lån idag} Maila honom nu för ett snabblån Mail: remy.credit111@gmail.com
    Gud välsigne dig, herr REMY FINK

    SvaraRadera
    Svar
    1. God dag från denna sida, Mrs. Flora Scott är en privat långivare. Vi erbjuder akuta jullån och privatlån till firandet av årets slut. så ta vara på denna möjlighet nu!!! om du är intresserad av ett brådskande lån av någon ekonomisk anledning eller någonsin, tveka inte att kontakta oss via (flora_scott@outlook.com) för mer information om denna lånetransaktion.
      vänliga hälsningar
      Fru Flora

      Radera
    2. God dag från denna sida, är fru Flora Scott en privat långivare. Vi erbjuder brådskande jullån och personliga lån för årets slut. så ta vara på denna möjlighet nu!!! om du är intresserad av ett brådskande lån av någon ekonomisk anledning eller så någonsin, tveka inte att kontakta oss via (flora_scott@outlook.com)  för mer information om denna lånetransaktion.

      Vänliga hälsningar
      Fru Flora

      Radera
  2. vi har jullån för dig och din familj att njuta av denna semester jullån är tillgängligt nu kan du ansöka vilket belopp du vill vi har ett lån för dig
    behöver du ett lån? Skicka ett mejl till remy.credit111@gmail.com
    Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 – 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
    Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com}
    vi har ett lån till dig ..

    SvaraRadera
  3. VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
    Personliga lån (säkra och osäkra)
    Företagslån (säkra och osäkra)
    Konsolideringslån och många fler.
    Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera
  4. Ansök om ditt snabba och bekväma lån med 3% ränta. vi erbjuder 24 timmars onlinetjänst för finansiella kreditlån med 4 timmars låneleveransservice. kontakta oss idag för mer information via e-post: johngreenladecredits@outlook.com ELLER whatsapp +61480050702

    SvaraRadera
  5. Hej allihop, jag har blivit ljugid för av så många företag som har påstått att de är riktiga långivare, men alla mina ansträngningar har varit förgäves, jag har förlorat pengar till falska långivare som påstår sig vara vad de inte är. Tills min vän presenterade mig för rätt långivare jag kontaktade och jag lyckades få ett lån på 95 000 från dem på bara 24 timmar, skulle jag rekommendera alla som letar efter ett lån utan rädsla att kontakta dem via e-post:lapofunding960@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Behöver du ett lån??? Ansök idag för 2% ränta kontakta: richardcosmos5@gmail.com för mer information.

    Brådskande låneerbjudande.

    SvaraRadera
  7. Behöver du ett akut lån? Vi ger ut privatlån? Företagslån? Bostadslån? Lantbrukslån? Utbildningslån? Debet konsolideringslån? Lastbilslån? Billån? Hotelllån? Refinansiera lån? och fler skollån? Startlån? .Vi erbjuder till 2% ränta! Kontakta oss via: richardcosmos5@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Är du trött på att leta efter lån och bolån, eller har du ständigt blivit avvisad av banker och andra finansiella institutioner eller ett mikrofinansieringssystem. Med detta vill vi informera dig med 100% garanti om att vi erbjuder lån av valfritt belopp till en ränta på 2% per månad. Vi tillhandahåller LÅN för affärsutveckling. konkurrensfördel/verksamhetsexpansion. Se till att vi är certifierade, pålitliga, pålitliga, effektiva, snabba och dynamiska. och deltagande finansiär för fastigheter och all form av företagsfinansiering, vi tillhandahåller långfristiga lån på max två till femtio år och alla räntor samt beräknar och möjliggör årlig betalning E-post: loancreditinstitutions00@gmail.com .

    Vi erbjuder följande typer av lån och mycket mer;

    * Personliga lån (lån utan säkerhet)
    * Företagslån (lån utan säkerhet)
    * Konsolideringslån
    * Kombinationslån
    * Renovering

    För att kontakta för lånesökning vänligen svara med ditt e-post-ID så att jag kan skicka mer för ditt godkännande
    Tack, kontakta oss via e-post: loancreditinstitutions00@gmail.com
    ring eller WhatsApp: +393512114999

    SvaraRadera
  9. Har du letat efter finansieringsalternativ för ditt nya bostadsköp, byggande, fastighetslån, refinansiering, skuldsanering, personliga eller affärsmässiga syften? Välkommen till framtiden! Finansiering görs enkelt med oss. Kontakta oss eftersom vi erbjuder vår finansiella tjänst till en låg och överkomlig ränta på 3% för lång och kort lånetid, med 100% garantilån. Intresserad sökande bör kontakta oss för ytterligare låneförvärvsprocedurer via: joshuabenloancompany@aol.com

    SvaraRadera
  10. Behöver du ett akut lån? Behöver du någon form av lån för att starta ett företag? Behöver du ett lån för att köpa ett hus eller en bil? Eller behöver du ett lån för att betala dina räkningar eller för att ta hand om dig själv? Om ja, maila oss idag på (dakany.endre@gmail.com) och få ditt lån..

    SvaraRadera
  11. HEJ, Vet du att det finns ett sätt att tjäna pengar utan stresskontakt (THOMAS FREDDIE) för ett tomt [ATM-KORT] idag och vara bland de lyckliga som drar nytta av dessa kort. Detta PROGRAMMERADE tomma ATM-kort kan hacka sig in i vilken ATM-maskin som helst i världen. Jag fick mitt masterkort från en bra hackare på internet, med detta ATM-kort kan jag samla in $50 000.00 dollar varje dag via kontakter: thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Jag var väldigt fattig men det här kortet har gjort mig rik och lycklig, om du vill få denna möjlighet att bli rik och etablera ditt företag så ansök om detta Master-kort, jag är så glad över detta eftersom jag fick mitt förra veckan och jag har använde det för att få $277 000,00 dollar från THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackare delar ut kortet bara för att hjälpa de fattiga och behövande och de ERBJUDER ÄVEN FINANSIELLT HJÄLP. få din från THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS idag. Vänligen kontakta dem via e-post thomasunlimitedhackers@gmail.com

    SvaraRadera